Kund berättar - Svenskafribrevsbolaget.se

Kund berättar

"Det var tråkigt att se hur mycket avgifter jag faktiskt betalade. Samtidigt kändes det mycket positivt att på ett enkelt och smidigt sätt kunna göra något åt saken."


Jag har fått möjlighet att gå i pension lite tidigare, och då känns det extra viktigt att ta hand om mina pensioner som är min framtida lön. Under mitt yrkesliv vet jag att jag fått avsättningar för pension av min arbetsgivare varje månad, men jag har inte haft tid eller energi att sätta mig in i villkoren. 

Jag har haft en känsla av att det varit höga avgifter i min pension. Servicen jag har fått har inte heller varit den bästa. När jag bett om hjälp av företags pensionsrådgivare för att till exempel byta en fond har jag själv fått sköta administration med blanketter och postgång.

Jag fick kontakt med Svenska Fribrevsbolaget genom att en kollega tipsade mig. Det var enkelt att anmäla sig med BankID på hemsidan och efter en tid fick jag e-post om att det kommit en analys av mina fribrev.

Det var tråkigt att se hur mycket avgifter jag faktiskt betalade. Samtidigt kändes det mycket positivt att på ett enkelt och smidigt sätt kunna göra något åt saken.

Jag gillar att ha en personlig kontakt och bokade därför en kontakt med en rådgivare. Min rådgivare har haft ett otroligt engagemang och har med sin kunskap och erfarenhet förklarat komplicerade saker på ett lättförståeligt vis.

Det är inte minst glädjande att jag kunnat sänka mina avgifter så mycket. Det känns väldigt positivt att ha en partner för mitt pensionssparande som tar en transparent avgift i stället för att tjäna in provisioner på mina pengar. De har märkts i rådgivningen som har lett till bättre placeringar och lägre avgifter - och i avkastningen som har varit mycket bra!

Om Lars

Lars Bönström
Pilot med 40 års erfarenhet





"Jag såg hur mina pengar gav avgifter och provisioner till en pensionsmäklare som jag inte hade någon kontakt med - det kändes som att de mjölkade min pension"
Läs om kunden Ulf